سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغییرات حسابداری در خدمات حسابداری کرج

 

تعاریف و تقسیم بندی تغییرات حسابداری در خدمات حسابداری کرج

تغییرات در حسابداری

در اکثر علوم و در طبیعت نیز همیشه تغییرات وجود داشته است. تغییرات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشند که در حسابداری می توان به دلایلی نظیر تغییرات در محیط اقتصادی و تغییرات در قوانین حسابداری اشاره کرد. این تغییرات باعث تغییر در براورد ها روشهای ارزشیابی های مختلف و دیگر تغییرات می شود. در حسابداری زمانی که تغییرات به وجود می‌آیند همانطور که حسابداران شاغل در خدمات حسابداری کرج می‌دانند قابلیت مقایسه با زمان های گذشته را از دست می‌دهند و این نیز باعث می شود تا بتوان در حسابداری پیش‌بینی‌های انجام داد به همین دلیل باید آنها را نیز برای افزایش قابلیت مقایسه تغییر داد تغییرات در حسابداری شامل سه قسمت می باشد.

1-  اصلاح اشتباه و تغییر در رویه های حسابداری

2-  تغییر در برآورد حسابداری

3-  تغییر در شخصیت حسابداری واحد گزارشگر

اصلاح اشتباه و تغییر در رویه های حسابداری

که خود شامل اصلاح اشتباهات به صورت جداگانه و تغییر در رویه های حسابداری که همان تغییر در اصول حسابداری می باشد نیز به صورت جداگانه توضیح داده می شود.

اصلاح اشتباهات

در هر علم و کار و پدیده‌ای در جهان امکان رخداد اشتباه وجود دارد در حسابداری نیز این امر اجتناب پذیر نیست به همین دلیل برای این اشتباهات پیش بینی هایی شده تا در صورت اشتباه با عملکرد درست این اشتباهات اصلاح گردد حالا این امکان نیز وجود دارد که اشتباهاتی مرتبط با سال مالی گذشته یا سال های گذشته کشف شود

دلایل به وجود آمدن اشتباهات در خدمات حسابداری کرج

1- تعبیر نادرست یا نادیده گرفتن واقعیت های موجود در زمانهای تهیه صورتهای مالی

2-  تقلب

3- اشتباه در بکارگیری رویه‌های حسابداری

4- اشتباهات ریاضی

5- تغییر از یک رویه غیر استاندارد حسابداری به رویه استاندارد حسابداری

همانطور که در مقاله قبل با عنوان تعاریف روش های متداول ارزیابی موجودی ها در حسابداری کرج اشاره شد امکان استفاده از روش های نادرست با توجه به شرایط وجود دارد. برای اصلاح اشتباهات باید توجه داشته باشیم که اشتباهات در سال مالی جاری است یا سال مالی گذشته اگر در سال مالی جاری باشد میتوان در همان سال مالی با ثبت اصلاحیه آن اشتباه را اصلاح نمود اما اگر اشتباهاتی که شده مرتبط به سال مالی گذشته یا سال های مالی گذشته باشد نیاز به تجربه حسابدار شاغل در خدمات حسابداری در کرج دارد زیرا این اشتباهات اگر با اهمیت باشد باید با ارائه مجدد ارقام صورت‌های مالی سال های قبل اقدام به اصلاح آن نمود و سر انباشته ناشی از اصلاح اشتباه در صورت سود و زیان انباشته و آخرین قلم در صورت سود و زیان جامع منعکس شود و اگر حسابدار شاغل در خدمات حسابداری کرج تشخیص دهد که اشتباهات کشف شده از اهمیت پایینی برخوردار است اثر اشتباهات را در سود و زیان خالص دوره جاری منظور می‌نماید.

امیدواریم تمامی شاغلان بخش خدمات حسابداری در کرج و خدمات مالی و مالیاتی در کرج از این مبحث استفاده کافی را برده باشند